Cégem létérdeke az Önök megelégedése. A bizalom megszerzéséhez szükségesnek
látom a teljes körû tájékoztatás nyújtását.
Amennyiben Önnek a jövőben bármely vállalkozóval szemben
panasza van, többek között a következőkre kell figyelnie :
- Minden panasznak, megnyilvánulásnak írásos nyoma kell
legyen. Az esetleges jogorvoslatot csak akkor tudja érvényesíteni ha
bizonyítani tudja, hogy például felszólította a kárrendezésre. A vállalkozó
30 napon belül köteles írásban reagálni. Önnek tájékoztatást kell írnia
arról, hogy mi az álláspontja, milyen jogorvoslati forma létezik és
milyen fórumhoz fordulhat a panaszával.
- Pénzügyi kárra vonatkozóan, ha szerződésben másként nem
rendelkeztek, csak az MNB általi alap kamatra tarthat igényt.
- Fontos, hogy ismerjük a vállalkozó elérhetőségeit, mert
később a hivatalok nem tudják kezelni a problémáinkat ha azt sem tudjuk hova
küldjük a hivatalos levelet. ( Személyiségi jogokat sérthet és magunk
válhatunk perelhetővé ha rossz helyre küldjük a levelet ).
VÁSÁRLÓK, PANASZ ESETÉN A KÖVETKEZOKHÖZ FORDULHATNAK :
( Területileg ) 1.1
POLGÁRMESTERI HIVATAL Okmány és Hatósági Iroda
1181 Budapest, Városház U. 16.
(Postacím: 1675
Budapest, Pf.: 49.) Tel.: 296-1300/2292, 2293; közvetlen: 296-1442.;
Fax: 296-1451.
2.1 NEMZETI FOGYASZTÓVÉDELMI HATÓSÁG
(www.nfh.hu
)
1088 Budapest, József krt. 6.
Területi Felügyelőség:
NFH Közép-magyarországi Regionális Felügyelőség 1052 Bp., Városház u.
Panasziroda címe, telefonszáma: 1088 Budapest, József krt. 6.;
459-4836, 459-4999.
Ingyenes zöldszám: 06-80-201-205
4.1
BKIK mellett működő Budapesti Békéltető Testület
1016 Budapest, Krisztina kit 99.; levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
Tel.: 483-2131, fax: 488-2186.
Jellemző rend a bíróságokon ha más eljárási lehetőségekek már
kimerültek:
A bíróságon a bizonyítékok benyújtásával egy hivatalos
adatlap kitöltésével "fizetési felszólítást" kérhetünk. Ha a kötelezett nem
teljesíti, perré emelkedik az ügy. Költségei 2007-ben 3 + 3 % a követelés
mértékéből vagy minimum összeg.
|